Toch hebben bedrijven hun middle managers hard nodig. Elk bedrijf kent het moment dat strategie zich moet vertalen naar operationeel gedrag van medewerkers. Het moment – zeg maar – dat mensen in beweging moeten komen. En de sleutelrol die middle management in dat proces speelt. Juist in die belangrijke fase zit de kracht van Managizer.
Wij zaten zelf al enige tijd te denken aan het organiseren van een relevant onderzoek. FNV heeft ons in dit opzicht volledig en naar tevredenheid geserviced. Klasse jongens! Bedankt!
4 opmerkingen:
Komt me bekend voor. wij hebben ook zo'n tiep rondlopen. Maar ik snap even niet wat dat met managizer te maken heeft.
@ Derk Jan
Met Managizer verbeteren we de interne communicatie tussen managers en medewerkers. Dat is handig als er bijvoorbeeld sprake is van een fusie. Dan moeten managers hun medewerkers goed informeren, leren vragen hoe hun mensen tegenover de veranderingen staan en nieuwe teams aan elkaar laten wennen.
Behalve bij een fusie helpen we managers ook om bij zichzelf en hun mensen meer commerciele slagkracht te ontwikkelen. En om bij externe communicatiecampagnes te zorgen dat het gedrag van de mensen in het bedrijf overeen komt met wat de campagne belooft.
In het algemeen kun je wel zeggen dat wij zorgen dat managers met Managizer beter in staat zijn om hun werk goed te doen. En daar zit dus de link met het onderzoek van FNV.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Dagelijkse communicatie van het management is vaak niet al te best.
wij zitten in een fusie en om een of andere reden is het nog niet de bedoeling dat we kennismaken met onze nieuwe collega's. Maar we hebben ze al wel nodig in de inhoud van ons werk, dus spreken we maar wel gewwoon met ze af. Zo zie je maar dat het allemaal vanzelf ook wel gaat, zonder bemoeienis van je manager of zijn baas.
Een reactie posten