24 maart 2007

Dragon's Den... ultieme ondernemers TV

Al jaren volg ik Dragon's Den op BBC, meestal rond middernacht maar zeer de moeite waard om voor op te blijven. En nu is er onze eigen Dragon's Den onder begeleiding van Jort Kelder. En wat is het toch prachtig om te zien waar al die ondernemers mee bezig zijn en hoe ze hun propositie presenteren. Dat presenteren is een kunst op zich waar Guy Kawasaki als ervaren venture capitalist uitvoerig over schijft in zijn populaire marketing weblog "How to change the world". Zowel Dragon's Den als Guy Kawasaki houden ons scherp over de vitale functies van Managizer, die unieke online management support engine. Wie wil je in je team? Wat is het probleem waar je een antwoord op hebt gevonden? Hoe is je dienstverlening georganiseerd? Wie verdient waar en wanneer geld? Hoe zit het met concurrentie en kopieerbaarheid? Wat is je marketingstrategie? Hoe zit het met financiciering? Van die dingen. Zelfs als je niet direct op zoek bent naar vreemd geld is het goed om jezelf dit soort vragen continue of met grote regelmaat te stellen. Heb jij op elk moment het antwoord klaar op de vitale vragen voor jouw onderneming?

1 opmerking:

Anoniem zei

Die Guy Kawasaki is goed zeg! Alle regels voor pitchen op een rijtej met de opbouw voor een powerpoint presentatie erbij. Ik kende hem niet, thanks voor de tip