20 maart 2007

Echte ondernemers gaan voor veiligheid

Ik onderneem. En dat doe ik bewust. Ik kies voor mijn vrijheid, voor mijn visie, voor de kansen die ik zelf schep, voor samenwerking met wie ik wil, voor de vreugde als iets lukt en voor de downer als iets niet doorgaat. Al doende denk je snel dat andere ondernemers ook zo in elkaar zitten. Maar dat is niet altijd waar. Omdat ik vanuit mijn bestaande business met een startup bezig ben, zoek ik samen met mijn maatje Jeroen naar samenwerkingen waar anderen die niet zo snel zouden zoeken. In de afgelopen weken zijn we al twee 'ondernemers' tegengekomen die niet kozen voor een kansrijke samenwerking maar voor 'houden wat je hebt'. En dat in een optimistisch economisch scenario. Hebben we hier een trend te pakken? We houden het in de gaten...

Geen opmerkingen: