21 maart 2007

Naamgevingsverwarringsperikelen

Toen Jeroen en ik er mee begonnen was de wereld simpel: wij hadden een briljant concept... management support beschikbaar gemaakt via een winkelformule. De naam was Eyepeps en zo schreven wij ons in bij de Kamer van Koophandel. Gaandeweg kwamen we tot het voortschrijdend inzicht dat ons concept aan managers de energie en de mogelijkheden zou geven om hun medewerkers effectiever en efficienter te managen. 'Managizer' zou daarom een veel betere naam zijn... aansprekender, dichter bij de doelgroep enzovoort. Onze oplossing noemden we dus Managizer en ons bedrijf heette Eyepeps. En zo is het nog steeds, maar het begint steeds meer te wringen. Want Managizer van Eyepeps begrijpt natuurlijk niemand. Onze realiteit is de afgelopen maanden al verschillende malen radicaal veranderd en ik vermoed dat ook onze naam eraan zal moeten geloven. Managizer rulez!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is denk ik onvermijdelijk in de huidige wereld van branding. Ik geloof in een sterk merk waarvan een duidelijk beeld kan worden geschetst. Voorkom een difuus beeld. Een koppeling van merken kan waardevol zijn als het een merk is presence, zoiets als powered by..
Voor nu zou ik Managizer cristalclear overbrengen!
Succes

Anoniem zei

Leuk stukkie. Managizer moet het worden, daar moeten we volledig voor gaan. En EyePeps kan je keurig als statutaire naam handhaven, maar niet meer als handelsnaam. En als er straks nieuwe loten aan de ondernemersstam konen, dan kan EyePeps wel weer eens heel handig zijn. Niet weggooien dus, want het is absoluut een aantrekkelijke naam met emotie.